Skip to main content
Terug naar vacature overzicht

Support engineer

Front & Back office

Werken bij nicecloud

Bij nicecloud is het leuk. Daar werken we samen hard aan. Dat wil niet zeggen dat het alleen maar lang leve de lol is. Want er wordt wel serieus goed werk afgeleverd. Je ontwikkelt jezelf binnen onze organisatie door persoonlijke coaching en opleidingen. Je krijgt de ruimte voor jouw groei. Zaken als salaris en secundaire arbeidsvoorwaarden zijn goed geregeld. En ook aan ontspanning in en buiten het werk wordt aandacht besteed.

Home

Support medewerker

Ben jij iemand die blij wordt van het helpen van anderen, snel schakelt en energie krijgt van technische puzzels? Dan pas jij perfect bij ons supportteam!

Als Support Engineer bij nicecloud ben jij het eerste aanspreekpunt voor onze klanten. Je zorgt ervoor dat vragen snel en goed worden opgepakt, denkt mee in oplossingen en schakelt met collega’s van techniek en sales. Geen dag is hetzelfde — de ene keer los je een ticket op afstand op, de andere keer duik je in een complexe case met een collega.

Je werkt in een team waar kennis delen, samenwerken en plezier maken centraal staan. En natuurlijk sluiten we de week af met een gezellige borrel!

Over de functie

Als Support Engineer bij nicecloud wissel je tussen twee rollen: front office en back office. Zo blijft je werk afwisselend én uitdagend!

Front office
Je staat direct in contact met onze klanten. Je helpt ze telefonisch, via mail of ticketing en zorgt dat ze zich gehoord en geholpen voelen. Klanttevredenheid staat bij jou hoog in het vaandel. Je beoordeelt inkomende verzoeken, stelt prioriteiten en zorgt dat jij of je collega’s ze snel en goed oppakken. Je herkent het verschil tussen een incident en een structureel probleem — en legt verbanden waar anderen dat niet doen. Samen met het hele team zorg je voor een soepele en professionele ondersteuning.

Back office
Op deze dagen werk je meer achter de schermen. Je hebt de rust en ruimte om je te verdiepen in technische vraagstukken en werkt aan duurzame oplossingen voor onze klanten. Je bent minder bezig met directe klantcontacten, maar des te meer met het verbeteren van onze dienstverlening. Denk aan het uitwerken van configuraties, documentatie, of het testen van nieuwe features.

Wat is vereist
  • Mbo-niveau 4 werk- en denkniveau richting Systeembeheer of ICT of hbo-denkniveau.
  • Kennis van Microsoft 365, Azure en Endpoint manager is een pre.
  • Kennis van networking is een pré
  • Ervaring op een (ICT) Servicedesk
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, mondeling en schriftelijk.
  • Accuratesse en in staat zijn om zelfstandig te werken.
Wat krijg je?
  • Een baan voor 32-40 uur.
  • Mogelijkheden om je te ontwikkelen op een door jou te kiezen pad.
  • Certificeringen en opleidingen
  • Jong en dynamisch team vol met kansen en uitdagingen
  • Vrijheid en verantwoordelijkheid om je eigen tijd in te delen
Groeipad

Je stelt je eigen ontwikkelingsplan op onder begeleiding van een interne coach. Je benoemt de benodigde trainingen en opleidingen om te groeien op zowel persoonlijk als inhoudelijk vlak. Regelmatig wordt dit besproken en bijgesteld waar nodig.

Werken bij nicecloud

Bij nicecloud is het leuk. Daar werken we samen hard aan. Dat wil niet zeggen dat het alleen maar lang leve de lol is. Want er wordt wel serieus goed werk afgeleverd. Je ontwikkelt jezelf binnen onze organisatie door persoonlijke coaching en opleidingen. Je krijgt de ruimte voor jouw groei. Zaken als salaris en secundaire arbeidsvoorwaarden zijn goed geregeld. En ook aan ontspanning in en buiten het werk wordt aandacht besteed.