Bij nicecloud is het leuk. Daar werken we samen hard aan. Dat wil niet zeggen dat het alleen maar lang leve de lol is. Want er wordt wel serieus goed werk afgeleverd. Je ontwikkelt jezelf binnen onze organisatie door persoonlijke coaching en opleidingen. Je krijgt de ruimte voor jouw groei. Zaken als salaris en secundaire arbeidsvoorwaarden zijn goed geregeld. En ook aan ontspanning in en buiten het werk wordt aandacht besteed.
IT Specialist (VoIP)
Ben jij oplossingsgericht, klantgericht en hou je van dynamiek?
Bij ons is geen dag hetzelfde. Als VoIP engineer werk je aan innovatieve communicatieoplossingen die impact maken voor onze klant. Je bent nieuwsgierig, denkt verder dan de eerste vraag en weet klanten te verrassen met slimme, toekomstbestendige oplossingen.
Je werkt zowel op locatie bij de klant als vanaf ons kantoor, waar je complexe vraagstukken oplost en meebouwt aan de digitale infrastructuur van morgen. Jij bent iemand die initiatief neemt, verantwoordelijkheid pakt en energie krijgt van samenwerken in een team dat vooruit wil.
Over de functie
Als VoIP Engineer bij nicecloud ben jij de productowner van VoIP. Je bent verantwoordelijk voor de ontwikkeling van het VoIP-product, het begeleiden van migratietrajecten, het uitvoeren van projecten en het aanjagen van innovatie. Je zit regelmatig met klanten aan tafel om hun wensen te vertalen naar slimme oplossingen en je levert die oplossingen ook daadwerkelijk op.
Je hebt gedegen kennis van netwerken en weet hoe je VoIP-oplossingen integreert in complexe IT-omgevingen. Je werkt nauw samen met andere IT-specialisten, supportcollega’s van de front- en backoffice, en schakelt met sales om projecten goed af te stemmen.
Je bent verantwoordelijk voor de juiste en tijdige uitvoering van VoIP-gerelateerde vraagstukken. Dit kunnen projecten zijn die je zelfstandig uitvoert op locatie of vanaf kantoor. Onze klanten zijn verspreid over heel Nederland met een sterke focus op regio Zwolle. Je werkt vaak aan meerdere projecten tegelijk, variërend in grootte en complexiteit.
Voorafgaand aan een project bespreek je de opdracht met sales, stel je een planning op en stem je deze af met de klant. De werkvoorbereiding doe je meestal met je collega’s vanuit kantoor, zoals het voorbereiden van migraties of het configureren van apparatuur. De uitvoering vindt plaats bij de klant. Na afronding van het project koppel je dit terug aan sales en geef je eventuele vervolgbehoeften van de klant door.
Hoe ziet je werkweek eruit?
Maandag
We starten samen met een gezellige week-meet: iedereen deelt wat er op de planning staat. Daarna ga jij aan de slag met het voorbereiden van VoIP-configuraties en centrale inrichting op kantoor.
Dinsdag
Je start de dag bij een klant. Je zit bij de klant aan tafel, denkt mee over communicatievraagstukken. ‘s Middags werk je vanuit huis, je stelt een plan op voor een slimem VoIP-oplossing en communiceert dit naar sales.
Woensdag
Je checkt of alle hardware en licenties binnen zijn voor een project later deze week. Daarna werk je op kantoor aan de voorbereiding: toestellen instellen, centrale inrichten, documentatie opbouwen.
Donderdag
Migratie dag! Je start met de laatste check met de klant. Je plaatst diverse toestellen en test de verbinding. Je porteert de nummers #spannend! Alles werkt, laatste toestellen plaatsen en samen met een tevreden klant kijk je terug op een mooi project.
Vrijdag
Je voert een call met een derde partij het is een verkennend gesprek voor een integratie op VoIP gebied waar klant vraag naar is. Je spart met sales en zet de volgende stappen uit. In de middag verwerk je alles administratief, maak je je planning voor volgende week en sluit je af met een gezellige vrijdagmiddagborrel.
Groeipad
Je stelt je eigen ontwikkelingsplan op onder begeleiding van een interne coach. Je benoemt de benodigde trainingen en opleidingen om te groeien op zowel persoonlijk als inhoudelijk vlak. Regelmatig wordt dit besproken en bijgesteld waar nodig.
Werken bij nicecloud
Bij nicecloud is het leuk. Daar werken we samen hard aan. Dat wil niet zeggen dat het alleen maar lang leve de lol is. Want er wordt wel serieus goed werk afgeleverd. Je ontwikkelt jezelf binnen onze organisatie door persoonlijke coaching en opleidingen. Je krijgt de ruimte voor jouw groei. Zaken als salaris en secundaire arbeidsvoorwaarden zijn goed geregeld. En ook aan ontspanning in en buiten het werk wordt aandacht besteed.
Wat is vereist?
- MBO niveau 4 werk- en denkniveau richting ICT met minimaal 2 jaar ervaring.
- of HBO niveau richting Business IT & Management of Technische informatica.
- Ervaring met VoIP oplossingen & troubleshooting
- Kennis van Broadsoft is een pré
- Kennis van Teams bellen is een pré
- Gedegen netwerkkennis (routing, switching, VLANs, firewalls)
- Oplossingsgericht, zelfstandig en initiatiefrijk.
- In het bezit van rijbewijs B en bereid om klanten door heel Nederland te bezoeken
Wat krijg je?
- Een baan voor 32-40 uur.
- Mogelijkheden om je te ontwikkelen op een door jou te kiezen pad.
- Certificeringen en opleidingen
- Jong en dynamisch team vol met kansen en uitdagingen
- Auto van de zaak
- Vrijheid en verantwoordelijkheid om je eigen tijd in te delen