Skip to main content
Terug naar vacature overzicht

Support engineer

Back Office

Werken bij nicecloud

Bij nicecloud is het leuk. Daar werken we samen hard aan. Dat wil niet zeggen dat het alleen maar lang leve de lol is. Want er wordt wel serieus goed werk afgeleverd. Je ontwikkelt jezelf binnen onze organisatie door persoonlijke coaching en opleidingen. Je krijgt de ruimte voor jouw groei. Zaken als salaris en secundaire arbeidsvoorwaarden zijn goed geregeld. En ook aan ontspanning in en buiten het werk wordt aandacht besteed.

Home

Support engineer back office

Ben jij iemand die blij wordt van het helpen van anderen, snel schakelt en energie krijgt van technische puzzels? Dan pas jij perfect bij ons supportteam!

Deze functie kan uitstekend gecombineerd worden met de rol van Support Engineer Front Office. In een hybride functieverdeling van bijvoorbeeld 40/60 (2 dagen front office, 3 dagen back office) vervul je beide rollen en benut je je kwaliteiten op meerdere vlakken. Zo blijf je dicht bij de klant én werk je aan diepgaandere technische vraagstukken en structurele verbeteringen achter de schermen. Je bent op deze manier in staat een breed profiel te ontwikkelen en ben je van grote waarde voor de klant en de organisatie.

Als Support Engineer Back Office ben jij de technische spil achter onze dienstverlening. Je werkt aan het oplossen van technische vraagstukken, het verbeteren van processen en het ondersteunen van je frontoffice-collega’s met structurele oplossingen. Je bent analytisch sterk, technisch onderlegd en denkt altijd een stap vooruit.

Je bent ondersteunend aan het team van IT specialisten, je werkt samen aan projecten die de zorgen dat de klant weer klaar is voor de toekomst.

Over de functie

Als Support Engineer Back Office ben jij  de technische spil in onze dienstverlening. Je bent technisch onderlegd en nieuwsgierig naar nieuwe technieken. Je wil een probleem begrijpen en duurzaam oplossen. Je streeft naar een tevreden klant.

Kerntaken Back Office

  • Analyseren en oplossen van incidenten en structurele problemen.
  • Doorvoeren van changes in IT-systemen en het beheren van configuraties.
  • Ondersteunen van frontoffice-collega’s bij technische vragen en escalaties.
  • Beantwoorden van functionele klantvragen over software en systemen.
  • Documenteren van oplossingen en het delen van kennis binnen het team.
  • Signaleren van verbeterpunten in processen, systemen en klantcommunicatie.
  • Fungeren als technische sparringpartner voor interne en externe stakeholders.
  • Ondersteunen van IT-specialisten binnen projecten, bijvoorbeeld bij implementaties, migraties.
Jouw kwaliteiten
  • Technisch sterk: Je hebt diepgaande kennis van IT-systemen en weet hoe je deze effectief inzet.
  • Analytisch vermogen: Je duikt in de kern van een probleem en komt met duurzame oplossingen.
  • Samenwerkingsgericht: Je werkt nauw samen met frontoffice, IT-specialisten en andere teams.
  • Procesbewust: Je denkt mee over optimalisatie en draagt actief bij aan verbeterinitiatieven.
  • Verbindend: Je bent de schakel tussen techniek en klant — je vertaalt technische mogelijkheden naar klantgerichte oplossingen.
  • Kennis van Microsoft 365, Azure en Endpoint manager is een pre.
  • Kennis van networking is een pré
  • Ervaring op een (ICT) Servicedesk is een pré
Wat krijg je?
  • Een baan voor 32-40 uur.
  • Mogelijkheden om je te ontwikkelen op een door jou te kiezen pad.
  • Certificeringen en opleidingen
  • Jong en dynamisch team vol met kansen en uitdagingen
  • Vrijheid en verantwoordelijkheid om je eigen tijd in te delen
Groeipad

Je stelt je eigen ontwikkelingsplan op onder begeleiding van een interne coach. Je benoemt de benodigde trainingen en opleidingen om te groeien op zowel persoonlijk als inhoudelijk vlak. Regelmatig wordt dit besproken en bijgesteld waar nodig.